Single Blog Title

This is a single blog caption

Lew w centrum uwagi: odświeżamy herb klubu!

Prostszy, zdecydowany, z dominującą postacią lwa – symbolu Miasta Gdańska. Taki jest nowy system identyfikacji wizualnej Rugby Club Lechia Gdańsk. W ramach nowego podejścia przygotowaliśmy m.in. nowy herb, animacje, projekty strojów, grafik, materiałów marketingowych. Cały zestaw został zaprezentowany w sobotę, przed 62. derbowym spotkaniem RC Lechia Gdańsk i RC Arka Gdynia.  

Frontalne ujęcie paszczy lwa, wpisane w kształt tarczy, któremu towarzyszy nazwa klubu i data jego założenia: to nowy znak, którym będzie posługiwać się Klub. Jest obowiązującym herbem drużyny seniorów, będzie pojawiać się stopniowo na wszystkich materiałach klubowych oraz materiałach marketingowych i sponsorskich. Korzystają z niego już drużyny młodzieżowe, które w RC Lechia Gdańsk rozwijają się bardzo dynamicznie. Ale Klub zmienił nie tylko herb: wdrożył zupełnie nowy system identyfikacji wizualnej. To jedna z najbardziej ambitnych zmian w tym obszarze w Ekstralidze Rugby.

– Nowy herb, a co za tym idzie, cały system identyfikacji wizualnej, to jeden z elementów strategii rozwoju Klubu. Widzimy stopniowo rosnące zainteresowanie rugby, transmisje meczów w Polsat Sport Fight popularyzują naszą dyscyplinę i samą Lechię, szkolimy młodzież, rozmawiamy z sympatykami i potencjalnymi sponsorami. Chcemy wykorzystać te elementy do stabilnego rozwoju RC Lechia Gdańsk. Nowoczesny system identyfikacji wizualnej ma w tym pomóc  – mówi Arkadiusz Klusek, prezes Klubu.

Projekt był konsultowany z przedstawicielami drużyny i szeroko dyskutowany. Nowemu herbowi towarzyszy hasło „Tradycja, Duma, Walka”, które podsumowuje wartości, którymi Klub posługuje się na co dzień. Z nowym herbem na strojach grają już drużyny żaków, mini-żaków, młodzików, kadetów i juniorów. Można było go zobaczyć na strojach najmłodszych zawodników, którzy w sobotę wyprowadzali na mecz seniorów.

Drużyna seniorska dopiero planuje zmienić stroje – trwają rozmowy z potencjalnymi sponsorami, którzy mogliby znaleźć się na koszulkach zespołu. Dziś największymi partnerami są Miasto Gdańsk oraz Gdańska Infrastruktura Wodno-Kanalizacyjna.

– Nowy herb wdrażamy stopniowo. Stroje drużyn młodzieżowych poszły na pierwszy ogień, koszulki z nowym lwem naprawdę cieszą się ogromna popularnością, nie tylko wśród dzieciaków. Dostosowaliśmy również naszą stronę internetową i media społecznościowe. Będziemy starali się, żeby nowy znak był noszony z dumą i symbolizował właśnie te wartości, które niesie ze sobą rugby. Klub to nie tylko zawodnicy, to również kibice, a także ogromna społeczność osób i firm, które wspierają codziennie nasze wysiłki. Nowy znak ma być dla wszystkich zaproszeniem do współpracy – mówi prezes Arkadiusz Klusek. 

Na sobotni mecz klub przygotował niespodziankę dla kibiców: każdy, kto przyszedł na stadion rugby przy ul Grunwaldzkiej 244, dostał specjalnie przygotowany klaskacz z wizerunkiem nowego herbu. Wdrożenie nowego znaku i działania marketingowe wspiera Inntu, jedna z wiodących agencji komunikacyjnych z Trójmiasta, która została również partnerem klubu. Cały system identyfikacji wizualnej przygotował Engram: agencja brandingowa z wieloletnim dorobkiem, specjalizująca się we wdrażaniu kompleksowych systemów identyfikacji wizualnej. 

– Nowy język wizualny RC Lechia Gdańsk opracowaliśmy z poszanowaniem tradycji i tożsamości klubowej. Było dla nas oczywiste, że odświeżony wizerunek musi czerpać z mocno zakorzenionych symboli jakimi są lew, oraz biało-zielone pasy – mówi Adam Ignaciuk z Engram, jeden z głównych projektantów znaku.

RC Lechia Gdańsk dotychczas zmieniała herb w swej historii kilkukrotnie. Klub nie miał jednej, konsekwentnie kontynuowanej kompozycji herbu – dlatego Engram mógł w pracach zaproponować autorskie i współczesne opracowanie graficzne.

– Zadbaliśmy także o aspekty użytkowe. Redukcja kolorów ma pozytywny wpływ na czytelność znaku graficznego oraz reprodukcję na różnych materiałach, w różnych wielkościach. Naszą ambicją i dużym wyzwaniem było także stworzenie rozbudowanego systemu materiałów graficznych marki, który byłby najbardziej kompleksowym w Ekstralidze Rugby. Opracowanie objęło między innymi szereg druków, materiały do mediów społecznościowych oraz gadżety dla kibiców – tłumaczy Adam Ignaciak z Engram.

Wszystkie materiały dotyczące nowego herbu można obejrzeć tutaj.

Tak prezentuje się nowy herb RC Lechia Gdańsk

 

Przygotowanie projektu herbu wymagało szkiców, porównania historycznych herbów, zaczerpnięcia z heraldyki Klubu

 

Herb, który funkcjonował do 19.09.2020 zmienia się w nowy: jak wyglądała ta ewolucja? 

 

Stworzenie herbu było pierwszym krokiem do zaprojektowania całego systemu identyfikacji wizualnej

 

Projekty strojów to jeden z elementów, który przeszedł zmianę – choć bazuje na istniejących już rozwiązaniach

System identyfikacji wizualnej pozwala na wykorzystanie herbu na wielu nośnikach: nie tylko strojach, ale również odzieży, piłkach, biletach, szalikach… 

 

Spójny systemu identyfikacji wizualnej umożliwia również prezentację zawodników i ludzi związanych z Klubem 

 

Zapraszamy do współpracy! marketing@lechiarugby.pl

Facebook

Powered by themekiller.com