Port Gdańsk partnerem RC Lechia Gdańsk
Port Gdańsk, jeden z największych portów Bałtyku i wiodąca firma Pomorza został partnerem RC Lechia Gdańsk. Będzie wspierał klub, koncentrując się na pracy z młodzieżą.
– Bardzo się cieszymy, że do grona partnerów wspierających rugby w Gdańsku dołącza kolejna znacząca firma, w dodatku związana z tradycjami i charakterem naszego miasta. Port Gdańsk to stabilny partner całego Klubu, wspólnie chcemy budować sukcesy od podstaw, wspierając działanie grup dzieci i młodzieży. Praca z najmłodszymi jeden z filarów klubu i rugby w ogóle, ale nie tylko o sport tu chodzi: ważne są również wartości, które kształtujemy: fair play, szacunku dla przeciwnika, pracy u podstaw – mówi Maciej Olszewski, prezes RC Lechia Gdańsk.
Gdańskie młodzieżowe i dziecięce grupy odnoszą znaczące sukcesy: w sezonie 2020-2021 grupy mini-żaków, żaków i młodzików zdobyły najwięcej punktów w Turniejach Dzieci i Młodzieży w Polsce, wygrywając na koniec sezonu złote medale w turnieju mistrzowskim w Sopocie.
W sekcjach dziecięcych w Gdańsku trenuje dziś ponad 120 dzieciaków, zarówno dziewcząt, jak i chłopców. Najmłodsi, którzy przychodzą na treningi mikrusów, mają 5 lat, najstarsi zasilają seniorski zespół podczas meczów Ekstraligi Rugby. Zapraszamy wszystkich chętnych na treningi!
Nowy partner będzie wspierał rozwój tych sekcji oraz działań Klubu.
Port Gdańsk to port uniwersalny, który może obsługiwać przeładunki każdego rodzaje towarów – oraz jest w nim zlokalizowany promowy terminal pasażerski. To również jedyny bałtycki port, który obsługuje bezpośrednie połączenia kontenerowe z Chinami.
Na terenie portu znajdują się m.in.: terminal kontenerowy, promowo-pasażerski oraz RO-RO, a także nabrzeża do przeładunku samochodów osobowych, owoców cytrusowych, siarki, nawozów. Port wewnętrzny przystosowany jest do przeładunku drobnicy konwencjonalnej i towarów masowych (wyrobów hutniczych, sztuk ciężkich, ponadgabarytowych, zbóż, nawozów sztucznych, rudy czy węgla). Port zewnętrzny tworzą 4 pirsy: paliwowy, węglowy, LPG i rudowy oraz terminal kontenerowy DCT (Deepwater Container Terminal), znajdujące się bezpośrednio na wodach Zatoki Gdańskiej. To tam są przeładowywane surowce energetyczne takie jak paliwa płynne, węgiel oraz gaz płynny.