Razem budujemy klub! RC Lechia Gdańsk otwiera dla wszystkich fanów rugby profil w serwisie Patronite
Gdańska Lechia, jako pierwsza w Ekstralidze, uruchomiła swój profil w serwisie Patronite. Każdy, kto chce wesprzeć najbardziej utytułowaną drużynę rugby w Polsce, może to teraz zrobić szybko i sprawnie, przez internet. Działania w serwisie promuje specjalny spot, który prezentuje zawodników RC Lechia Gdańsk.
– Bardzo się cieszymy, że dziś każdy, kto będzie chciał wspierać rugby w Gdańsku, może to zrobić w sposób przejrzysty i w kilka sekund. Mamy nadzieję, że Platforma Patronite pomoże nam nie tylko osiągnąć cele finansowe, ale przede wszystkim ułatwi budowanie społeczności wokół Klubu. Oczywiście, pozyskanie finansowania jest ważne. Ale głównym naszym celem jest stworzenie fanom, sympatykom i pasjonatom przestrzeni, w której mogliby wspólnie się odnaleźć i razem wspierać nie tylko drużynę, ale również wartości, jakie stoją za rugby – mówi wiceprezes RC Lechia Gdańsk, Maciej Olszewski.
Dla fanów, którzy zadeklarują regularne wpłaty, rugbiści przewidzieli specjalne, unikatowe nagrody: t-shirty, kubki, bluzy. Dla najbardziej zaangażowanych pasjonatów i przedstawicieli biznesu powstał specjalny Klub: Złote Lwy RC Lechia Gdańsk.
Na platformie Patronite można zadeklarować różne poziomy wsparcia dla klubu. Najmniej to 5 złotych miesięcznie, ale im dalej, tym robi się ciekawiej. Klub postanowił bowiem związać wysokość comiesięcznych darowizn… ze swoją historią i tradycją.
Można wybrać wsparcie na poziomie np. 13 zł (Lechia ma 13 mistrzostw Polski na koncie), 31 zł (tyle medali zdobyła drużyna w swej historii) albo 56 zł (w 1956 roku klub został powołany). Dostępne są też progi 150 zł (dla największych fanów) i 300 zł (dla mniejszych firm).
Z kolei Klub definiuje, jakie cele chce osiągnąć dzięki fanom i ich wpłatom. Na razie Lechia ma ambicję zebrać 10.000 zł miesięcznie na działanie Klubu.
– To byłaby kwota, którą realnie odczujemy. Zapraszamy dużych partnerów, ale chcemy też umożliwić dokładanie swojej cegiełki do rozwoju także tym, którzy np. miesięczną deklaracją chcą wspierać Klub – mówi Maciej Olszewski.
Rugby profesjonalnie? Tak!
RC Lechia Gdańsk wzmacnia się organizacyjnie, również w obszarze marketingu. Półtora miesiąca temu zmieniła herb na prostszy, z dominującą postacią lwa – symbolu Miasta Gdańska. W ramach nowego podejścia powstały m.in. animacje, projekty strojów, grafik, materiałów marketingowych.
Teraz klub opublikował również spot promocyjny, w którym podkreśla, że zawodnicy grają z pasją dla kibiców już od ponad 60 lat. Taka forma komunikacji w polskiej lidze rugby to również nowość.
– Polskie rugby profesjonalizuje się szybko i chcemy być w awangardzie tego trendu. Transmisje meczów RC Lechia Gdańsk w Polsat Sport Fight, rosnąca liczba zainteresowanych meczami to, mamy nadzieję, dopiero początek. Dlatego tak ważny jest dla nas rozwój społeczności bo klub to oczywiście zawodnicy i trenerzy. Ale również rodziny, przyjaciele, sponsorzy i ludzie, którzy przychodzą na mecze. Oni są niezmiernie istotni, tworzą ekosystem, który chcemy wspierać. W Gdańsku są ogromne tradycje rugby i ludzie, którzy kochają ten sport. Na nich właśnie budujemy rozwój RC Lechia Gdańsk – dodaje wiceprezes Olszewski.
Rodziny z dziećmi to stały i bardzo ważny element każdego z meczów: na stadion przychodzą wspólnie (oczywiście jeśli nie ma obostrzeń), razem dopingując drużynę. Wielu maluchów trafia też do drużyn młodzieżowych mini-żaków, żaków, młodzików i kadetów – które klub otacza szczególną opieką. Młodzież RC Lechia Gdańsk regularnie jeździ na turnieje, rodzice angażują się w życie klubu, zapewniając catering podczas wydarzeń czy współorganizując wydarzenia.
– To fundament Klubu. Przywiązujemy bardzo dużą wagę nie tylko do szkolenia młodzieży, ale też do wychowywania najmłodszych w duchu wartości rugby: sportowej rywalizacji, wsparcia, działania drużynowego – mówi wiceprezes Olszewski.
Warto zostać sponsorem
Dziś największymi sponsorami RC Lechia Gdańsk są Miasto Gdańsk oraz Gdańska Infrastruktura Wodno-Kanalizacyjna. Ale wokół Klubu buduje się dynamiczna sieć firm lokalnych i ogólnopolskich, które wspierają działanie rugbistów. Teraz dołączenie do grona najmniejszych sponsorów będzie jeszcze łatwiejsze właśnie dzięki Patronite.
– Wiemy, że często firmy chcą nas wesprzeć, ale zdaje im się to trudne. Serwis to ułatwia – i mamy nadzieję, przekona do wspierania klubu wielu pasjonatów – mówi Maciej Olszewski.
Każda firma (i osoba indywidualna również), która chce wesprzeć gdańskich rugbistów, może także wpłacić pieniądze właśnie za pośrednictwem platformy. To poziom 300 zł miesięcznie.
W zamian Klub dostarczy firmie specjalnie zaprojektowane materiały promocyjne, zaprosi na specjalne spotkania, uchyli drzwi do szatni zawodników (bez szkody dla meczu). W Klub Złotych Lwów zaangażowani są również sami zawodnicy: m.in. Grzegorz Buczek, kapitan drużyny, wielokrotny reprezentant Polski.
Sponsorzy zainteresowani intensywną współpracą, logotypem na strojach czy obecnością na www klubu, negocjują indywidualnie.
Z profesjonalnym wsparciem
Wdrożenie nowego znaku i działania marketingowe wspierają firmy z Gdańska.
Między innymi Inntu, jedna z wiodących agencji komunikacyjnych działająca w Trójmieście i Warszawie, która została również partnerem klubu.
– Jesteśmy dumni z tego, że możemy pro bono pracować nad takim projektem dla ludzi, którzy kochają to, co robią. I my też mamy z tego ogromnie dużo radości – mówi Maciej Kuźmicz, prezes Inntu. – Uruchomienie Patronite, przygotowanie koncepcji komunikacji i produkcja multimediów, wsparcie w działaniach z mediami i social media, to duża zmiana dla klubu, a dla nas ciekawe wyzwanie komunikacyjne – mówi Maciej Kuźmicz, prezes Inntu.
System nowej identyfikacji wizualnej RC Lechia Gdańsk przygotował Engram: agencja brandingowa z wieloletnim dorobkiem, specjalizująca się we wdrażaniu kompleksowych systemów identyfikacji wizualnej.